Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel LINK Get This.

Friday, February 25, 2011

p e n g u i n


salam bloggerz....
mai sat, nk cerita nie sal penguin...

tau x, apa istimewa nya penguin pada aku...
ntah..mgkin ia melambangkan apa yg aku suka....
aku suka cumil2 nie..
walau pun sumer org suka yg kurus, cantik, tinggi, tegap2, ketul2..
xkesah la yg dorg2 pnya suka tue...
penguin ni xda la rendah, xda gemuk...sederhana jak pada aku...
tpi, penguin ini adalah pasangan yang paling setia...
mau tau penguin ni mcmna sebenar2nya, tgk la video tu....
baru kamu org tau apa tu penguin.....

mcm juga somebody, wlu pun org suka ckp negatif kat dia..
aku xkisah pun...aku juz suka tgk jak...klu lebih dari itu..aku xfikir lagi.(mungkin..??)
aku suka cara dia bfikir, ke hadapan...
dia kan, seperti bapa aku...
cukup penyabar, baik, memahami...
aku sukar untuk jumpa org mcm dia...
tpi klu jdi teman aku, mgkin sukar...sbb aku melihat seperti seorang ayah...
ntah...aku lihat dia, aku lihat bapa aku...
nda kah tu lawak....sbb tu aku suka diam bila tserempak atau sengaja jmpa dia..
lebih baik aku dengar jak dorg2 nie bcerita, mcm aku ngn bapa ku...aku lagi suka jdi telinga klu bapa ku ngadu masalah ngn aku..

dia ttp jdi sahabt aku..sukar aku terima dia lebih dari itu
aku cuma mharap, xda lagi kata2 yg aku rasakn hrpn bgi aku
aku sdh lali ngn kata2 harapan nie....
manis bila d ungkap, sedap d dgr...
tpi, last2 aku juga d lupa mcm xda kpntgn

sori lah, klu rsa ini tlalu peribadi,
actly khas tuk ngko
wat entry tuk kau tnpa pgetahuan n mmg ko xsedar jg tu wujudnya entry ni...hehehe

p/s : ini bukan entry 'falling in love' yer....
video

s e l e s a


rasa itu tetap ada....rasa rindu kepada keluarga ku....
rasa ini bertambah2 klu masalah atau keadaan aku xstabil....
rindu kepada kelurga ku...
walau pun, keluarga ku d cni, sudah tidak menerima aku...
aku cuba rasional diri aku....
igt balik tujuan aku dtg cni...
mmg adat merantau dan belajar.
hati kena tegar
walau bukan itu aku sebenar,....

rasa penat bila kita asyik faham keadaan org...
rasa lelah bila diri ni hanya diperlukan bila ada...
aku perlu mengikhlaskan semua ini....
silapku kerana melibatkan diri scr 'serius' ngn masalah org..
mgkin, slps ini aku betul2 kena jaga etika di luar mahupun peribadiku

banyak sgt cacat cela aku lihat...
alhamdulillah, aku dapat melihatya, dan aku perlu
memperbaiki silapku itu..
aku tahu, susah untuk berubah dalam jangka masa yg tdekat.
mungkin menjauhi itu langkah terbaik...

xperlulah aku memikirkan rasa sakitku ini...
sedangkan kelak aku juga yang menanggung sendiri.
walau serendah mana pun kita,
cuba untuk berubah..
cuba untuk berani melangkah setapak ke hadapan.
walaupun, aku terpaksa berkorban.

aku masih dalam dilema...
meninggalkan org2 yg aku kasih.,sayang...
aku fikirkan aku sudah melakukan yang terbaik...
namun, masih ada cela nya..

sakitkan bila kita hanya diperlukan ms susah.....
aku tekad tidak mahu menjdi seperti dulu lah...
biarlah itu urusannya dengan Empunya dunia ini.

mungkin cukuplah setakat ini aku bertahan..
aku perlu memikirkan diri ku sendiri...
kerana aku sudah s e l e s a dgn kehidupan aku di cni..