Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel LINK Get This.

Monday, August 15, 2011

baju raya ~~~

Allah....klu bgini lah payah mdidik seorg anak....
tlg la...hindarkan ..............

rasa tak sedap hati aku di buatnya.................
---> dialog minggu lepass...

bila mana sebut perkataan kanak2...
xkira lah...tgk iklan tv ka...
escply masa tgk kalamullah di tv omega ...
sejuk perut mengandungkan anak2 tahfiz ni....ermm...

tpi, aku buat apa ??????

cerita atau tgk je baby...
mesti aku akan pegang perut...he3...
nampak jak ayah/mak memimpin anak ke bazar..mesti senyum sampai ke telinga....

nikmatnya ...Allah sahaja tahu..anak itu pelaburan terbaik ....
sudah penat jari aku ni membilang berapa anak nanti 10 tahun akan datang...

aku tiba2 terlebih matang sekarang ni....
tindakan reflek 'pegang perut' tu yang tak tahannya...

ada anak memang senang...
tapi bagi aku...mendidik itu suatu perkara paling indah sekiranya betul caranya....

serius....
siap ada yg kata aku sesuai anak ramai...amboi...agak2 la ....
malu kowt...yg cakap tu pun org lelaki....
klu di lihat drpd psonaliti luaran....mmg la nmpak tenang...
tpi dri dlmn....ce tya mak bapa aku....mmg kena reject awl2 lu nk mint kawin awal...

Allah...
byk lagi ilmu yang tak terkejar...
sebelum nk mendidik anak....bukan suami y perlu d cari...
itu namanya gatal....

ni...ilmu kat dada tak tepu n tak cerna lagi ni....
jangan mharap tak cerna....ilmu tak penuh lagi kat dada....

insyaAllah....bila tahu..mesti mahu...
juz skrg.... perlu yakin dan usaha....supaya aku tetap mampu dan terus mampu....


p/s : terbaik la tajuk entry ... =)

0 comments:

Post a Comment