Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel LINK Get This.

Thursday, January 13, 2011

mnanti p3langi muncul


akue jalani hidup x seperti dahulu....
akue sendiri...
dan dia sendiri...
(ad adiknya sekali wlu pn dia kata dia ad ngn Allah....tpi dia xsedar)
kami bagi diri masa......
mcm dia nak...
bagi masa untuk bermuhasabah dan tenang
sebenarnya, dia seorang saja yg mmerlukan masa utk bsama ngn khidupan barunya...
dan akue amek semua ini sbg dugaAn utk aku
akhirnya aku celik akal setelah air mata sdh kering slama sminggu ini..

hari ini dan seterusnya akue akan myusahkan kwnku utk tinggal d tempatnya
akue sedih, seperti seorang pelarian...
hati xsenang di tempat sendiri....
semua ini mhukumku......
klu ini kafarah bagiku, aku redha ya Rabb

dlm kelas mlm tadi,
utk sekian kalinya aku dapat fokus dlm kelas selama 2 minggu kuliah sdh bmula...
tapi, di pertengahan kelas, hati aku tfikirkan dia....
aku risaukan dia.....
dia sdh makan ka belum, apa dia wat skrg...
tpi, mlm nie dan seterusnya.....
biarlah dia sendiri.....
aku mharapkan ada sesuatu dia rasa....

ukhwah yg kami bina, bukannnya senang...
susah-payah kami lalui, bukan senang....
bsama2 kami brenang ke tepi utk mgelak diri di bawah arus.....
senang dan gembira kami sama2.....
aku bahagia dengan dia....

pergaduhan kali ini mungkin dia sudah menimbulkan kebosanan dengan aku...
aku sedar, aku siapa......
klu dia mrasakan adiknya sudah cukup untuk nya berbagi rasa...
erm....
bkongsi suka duka dengan adiknya...
erm....
apa aku bleh buat...
aku sudah cukup memujuk...
makin aku menangis, dia xrasa pun...

biarlah..
biarlah....
aku yakin, secantik2 pn perancanganku,
Allah ada perancanganNya sendiri yg lebih baik utk ku...

tolong ya Rabb....jangan pernah kau
berikan aku rasa kehilangan ini lagi.....
skrg pun aku rasa sangat2 sakit, seksa
kawan sendiri mgenepikan aku....
seolah2 kami ini kwn hanya suka......

Ya Rabb......
tetapkan lah hati hamba2M ini....
aku yakin kepadaMU...
aku yakin....
Engkau mampu memberikan ketenangan atas kehendakMu........

dan aku yakin, pasti Pelangi akan muncul jua....

1 comments:

nuRul liDya said...

masih menanti pelangi....
hadiahkan akue sebuah kesabaran....

Post a Comment